فن و مشاهير

خسارة كبيرة لـ بيومي فؤاد بعد دعوة مقاطعته بسبب محمد سلام

شن رواد السوشيال ميديا، الساعات الماضية، حملة مقاطعة على الفنان بيومي فؤاد ، بسبب الفيديو المنتشر له من مسرحية زواج اصطناعي، وانتقاده لـ محمد سلام على خشبة المسرح.

وخلال الساعات القليلة الماضية، انتشرت دعوات مقاطعة مطعم بيومي فؤاد youka restaurant، حيث انخفض تقييم المطعم  من 4.3 إلى 3.6 على جوجل.

خسارة كبيرة لـ بيومي فؤاد بعد دعوة مقاطعته بسبب محمد سلام

كما خسر بيومي فؤاد مايقرب من 400 ألف متابع على حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”.

وفي وقت سابق، ظهر بيومي فؤاد، في فيديو عبر إنستجرام، قال فيه: «من حقك أنك تعتذر عن المسرحية، لكن مش من حقك أنك تغلط في فنك”.

وتابع: “إحنا ما بنجيش عشان نضحك حضراتكم.. إحنا بنقدم فننا المصري، وإنتم بتحترمونا وإحنا بنحترمكم جدا.. شئ عظيم إن أنا أخرج وإتصور مع شاب سعودي أو سيدة سعودية، وهي تعلم أن أنا مصري فأنا بشرف بلدي”.

وأضاف: “محمد أنور راجل وأنقذ موقف وكان قدها.. وأنا فنان مصري وليا الشرف.. جيت المملكة العربية السعودية وليا الشرف.. إحنا بنتعب وبنقدم فن ولو الموضوع كدة ف في فنانين كتير من أيام نجيب الريحاني المفروض ينتحروا».

لمشاهدة الفيديو من هنا:

وأضاف بيومي فؤاد: “إحنا اتظلمنا والله واتهنا وإحنا جايين نقدم فن.. اقسم بالله احنا مش بتوع فلوس.. والله العظيم لو العرض ده اتعمل بدون أجر لمدة 15 يوم كمان هيبقى لينا شرف وفرحانين جدًا.. وسيادة المستشار يعلم ده.”

اقرأ ايضا:

«إيه الشتيمة دي؟».. تعليق مفاجئ من عمرو أديب على أزمة بيومي فؤاد

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى