فن و مشاهير

ليه متزوجتيش انتي وأخواتك؟.. ميس ومي ودانا سليم يصدمن الجميع بأجوبتهن

سألت الإعلامية لميس الحديدي، الشقيقات الثلاثة مي سليم ودانا وميس حمدان، اللاتي حللن ضيوفًا عليها في برنامج “كلمة أخيرة”، على قناة “ON”، لماذا لم يقررن الارتباط؟.

وأجابت الفنانة دانا حمدان، إنها من الصعب أن تحب.

وقالت ميس حمدان، قائلة: “محبتش، والناس بتسألني ليه مش بحب؟ وإجابتي إني مش بحب ولا حبيت فأنا إنسانة برجي الميزان الذي يحكم مواليده العقل أكثر من العواطف”.

وتابعت: “مفيش شخص قابلته وصلني لمرحلة الحب، ممكن يبقى فيه تعود وانبساط وكيمياء، لكنها كل حتة بتبقى لوحدها، لكن لم أقابل من يوصلني لحالة أن أقول له بحبك”.

والتقطت أطراف الحديث الفنانة ميس حمدان، قائلة: “زي أي بنت حبيت ولبست في الحيط وحبيت مرتين، لكني مؤمنة إن ده الشيء الوحيد اللي مالوش تخطيط، وممكن اللي حبيتهم قبل كده ورجعوا دلوقتي مايبقوش ماشيين مع متطلباتي، لكن زي أي بنت مريت بتجارب حلوة ووحشة”.

وردًا على سؤال الإعلامية الحديدي: “هل أثرت عليهما تجربتا مي سليم؟”، أجابت كل من دانا وميس قائلتين: “مش في دماغنا نسيناهم”.

وعقبت مي سليم قائلة: “كل واحدة فينا دماغها صعبة ودماغنا عنيدة وبشكلها وبطباعها، وأمي تعبت معانا في حكاية “الزن” على الزواج، وإحنا كنا أربعة وأختي داليا تزوجت في دبي، لكن أمي تعبت معانا وفي الآخر رمت طوبتنا وقالت في الآخر: التلاتة دول يختاروا بمزاجهم.. زهقت”.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى