آخر الأخبار

مليونيرة لبنانية تطلب عريس.. عايزاه بشنطة هدومه!

الفلوس في ايديها مثل الأرز وبتحلم بعريس تعطيه كل اموالها ولا يوجد اسهل من شروطها.. وحالة واحدة فقط تجعلها ترفضك لو تقدمت لطلبها للزواج، من هذ هذه المرأة وما شروطها؟ تابعنا لمعرفة التفاصيل.

الحظ لعب معاها وعندها مليارات حطاها في اصول عقارات وعربيات واستثمارات في كل حتة ومش ناقصها غير عريس يملى عليها حياتها ويسافر معاها دبي ويعيشوا هناك ولا عيشه الملوك

ودي قصتنا النهاردة واللي بتحكي عن سيدة لبنانيه كل املها في الحياة إنها تلاقي عريس…  عندها فلوس بالهبل ومش محتاجه منه غير إنه يحبها ويكون قاصد خير فعلا من جوازته بيها

ومواصفات العريس دا بسيطة جدا  وهو إنه يكون طويل ووسيم مش رفيع ولا تخين ويكون محترم والاهم ميكنش مرتبط بحد.. يعني ارمل او مطلق او سنجل، ودا لأنها بتكره تكون زوجه تانيه أو عندها درة ومش هتتحمل وضع زي دا.

والأهم كمان إن العريس يكون متعلم ولازم يكون مثقف عشان يقدر يدير املاكهاولازم يكون متعلم تعليم عالي وبيفهم في الكمبيوتر وامور ادارة الشركات عشان يقدر يتعامل مع اموالها واملاكها ومينفعش اي شرط من دول ميكونش موجود.

وقالت في فيديو ليها انتشر بسرعة البرق على مواقع التواصل الاجتماعي.. إنها هتعيش العريس دا عيشة ميحلمش بيها ودا لأنها عندها بيوت وعربيات وهتديله بيت وعربية وفلوس ف البنك ومش هيحتاج اي حاجة ابدا معاها، بشرط يكون سند ليها.

وإنها ناويه تحطه في كام اختبار كدا عشان تتأكد من أمانته وتشوفه طمعان فيها وفي فلوسها بس ولا شاريها ودا لأنها بتخاف من كل اللي بيتقدموا ليها وبتحس إنهم طمعانين فيها وفي فلوسها وبس.

وقالت إنها ناوية متكملش في لبنان خصوصا إن  الوضع الاقتصادي في البلد هناك دلوقتي مش مستقر والليرة اللبنانيه منهارة قدام الدولار الأمريكي.

وعشان كدا سيدة الاعمال كانت ناوية تسافر للامارات وتفتح شركة هناك وعشان كدا محتاجة شريك حياة يدير ليها الشكة دي ويحافظ على فلوسها والأهم ميكونش طمعان فيها ويديها الأمان، وفي المقابل العريس دا ياسعده ياهناه.

وقالت إنها مش مكسوفة إنها تطلع تطلب عريس خصوصا إنها مش صغيره وهي عندها دلوقتي 40 سنة، ولو انت مستغرب كمصري وبتقول إزاي سيدة لبنانية تعمل كدا فـ الحقيقة ان لبنان فيها نسبة عنوسة كبيرة لدرجة انها وصلت للمركز الأول في العنوسة مابين الدول العربية.

ورغم أن كتير الشباب في بلاد عربية  كتيرة بيشوفوا الجواز من واحدة لبنانية فرصة متتعوضش، لكن الشباب في لبنان نفسها مش عارفة تتجوز لأن تكاليف الجواز هناك بقت غالية جدا وخصوصا ان العريس هو الللي بيشيل كل حاجة تقريبا، ونظام الجواز هناك مختلف تماما عن اللي بيحصل في مصر.

والحقيقة الست كان نفسها العريس يبقى لبناني لكن مش معترضة لو طلع مصري أو اي جنسيه تانيه ولقت فيه المواصفات اللي هي بتدور عليها.

وفي الاخر قالت إن اللي عاوز يتقدملها يكتب في الكومنتات وهي هتدخل تدور وتشوف اللي يعجبها ويناسبها، ولو حسيت ان الشروط اللي بتدور عليها موجودة في أي حد من اللي عرض عليها الجواز هتدخل تتواصل معاه بنفسها.

قولنا رأيك في الفكرة دي وهل ممكن تتجوز بالطريقة دي ؟

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى