فن و مشاهير

“إنتي نحنوحة ومسهوكة”.. فيفي عبده تخرج عن صمتها وتلقن ياسمين عز درسًا قاسيا

حلت الفنانة فيفي عبده، الليله ضيفة برنامج “كلام الناس” الذي تقدمه الإعلامية ياسمين عز عبر شاشة قناة أم بي سي مصر.

وقالت فيفي عبده لـ ياسمين عز: أنتي نحنوحة أوي ومش سهلة بس لذيذة وطيبة، وممكن بتقولي الكلام ده بحسن نية.

وردت ياسمين عز على فيفي عبده قائلة: هعمل إيه.. أنا بشوف كل الرجالة غلابة والوحشين اللي بتتكلموا عليهم دول ما شفتهمش.

لترد فيفي عبده: ما شاء الله علشان ما تتحسديش ده بخت يا حبيبتي في ناس عايشة في نار جهنم، وربنا يراضي كل الستات ويرضى أزواجهم عليهم.

وسألت ياسمين عز فيفي عبده عن رأيها في التصريحات التي تعرضت بسببها لهجوم قائلة: أنا قلت في مرة أن الزوج نعمة ربنا في الأرض وأحلى حاجة في الدنيا، إيه رأيك؟

وقالت فيفي عبده: لأ طبعًا ده أنتي نحنوحة أوي يا ياسمين في حاجات حلوة كتير والستات والأولاد حلوة والصحبة حلوة، وبرضه الست ما تقدرسش تستغنى عن الراجل، ولازم الست تخلي للراجل الحياة حلوة علشان ما يستغناش عنها.

كما سألت ياسمين عز فيفي عبده عن رأيها في تصريحها بشأن السماح للحماة بأخذ مفتاح شقة ابنها، قائلة: كنت بقول إيه المشكلة لما الزوج يدي أمه المفتاح علشان تطمن على مراته لو حامل ولو مسافرين تملى لهم التلاجة أكل، لكن الزوجة بترفض وتقول له يا أنا يا أمك.

بدروها قالت فيفي عبده: ليه افرضي لا قدر الله حد حصل له حاجة، دي مفيهاش حاجة طالما عايشة بنية كويسة ومحافظة على بيتها، الحماة بتاخد انطباع حلو عن مرات ابنها، ولو كل بنت رضت حماتها بتاخد ثواب زي الأم، وأنا أي زوج أتجوزته أمه كانت تاج على راسي زي أمي بظبط.

وأوضحت فيفي: “الست ليها حق تزعق لما جوزها يدخل بالجزمة، بس بطريقة النحنحة والسهوكة بتاعتك، وتقول له يا بيبي كده برضه يا حبيبي أنا لسه ماسحة ما تبقاش تعمل كده تاني.

بدورها قالت ياسمين عز: ده كده هيشلها فوق راسها ويلف بيها طول العمر.

اقرأ أيضًا: النيابة تكشف مفاجأة غير متوقعة بشأن توقيت الفيديو الفاضح لشاب وفتاة أعلى كوبري

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى