اخر الاخبارسوشيال ميديا

رامي رضوان يهاجم المعارضين: «إيه الخيبة دي!.. عايزين مرشحين يشرفوا لله»

هاجم الإعلامي رامي رضوان المعارضين، عبر حسابه الشخصي بموقع فيسبوك، منتقدًا موقفهم الشخصي من الانتخابات الرئاسية المقبلة دون الالتفات إلى مصلحة الدولة وتفضليها على مصلحتهم الشخصية كما يجب أن يكون.

وكتب رضوان في تدوينته: “والله الواحد حزين على المستوى اللي وصل اليه بعض من يعتبرون انفسهم معارضين، كم التخبط والغشامه والغشاوه والحماقة لا حصر لها”.

واضاف: “اللي بيتكلم عن الانتخابات أنها خصومة مع شخص، واللي باصص للانتخابات على انها مباراة، واللي بيتكلم عليها كأنها فرصه لشقلبة الموازين، اللي ماشفت واحد قرر يكلم الناس عن مصلحة مصر وايه الاخطاء المرتكبة سابقا وايه اوليات خطته او خطتهم للارتقاء بمصر والية التنفيذ”.

وتابع: “ايه الخيابة دي.. داخلين الانتخابات الرئاسية وبتحمسوا بعض على “الاطاحة بالسيسي”؟!! بس هو ده هدفكم؟ طب وهتلموا اصوات بالهدف الساذج ده؟”.

وتساءل “رضوان”: “هل تستحق تلك السذاجة اصوات في الانتخابات؟ تستطيع ان تحكم دولة؟”.

واستطرد: “ومنهم اللي كان ضد الخلفية العسكرية وانهارده بيدعم عنان.. طبعا احرار بس فين المباديء؟ فين التمسك بالرؤية والقناعات؟ ولا الضرورات تبيح المحظورات.. زي منهج الاخوان؟”.

واوضح: “وكل ده كوم واللي ضموا عليهم مؤيدي ومحبي والمتعاطفين مع الجماعة الارهابية كوم تاني!!! هو انتم عايزين تلموا اصوات بعضكم ولا عايزين اصوات الاغلبية، ايه الخيبة دي!!؟!”.

واختتم “رضوان” منشوره ساخرًا: “عايزين مرشحين يشرفوا ياناس، مرشحين لله”.

شاهد أيضاً:

مذيع شهير يعلن ترشحه لانتخابات الرئاسة المقبلة.. وهذا هو برنامجه

قبل خوض انتخابات الرئاسة 2018.. 5 أسرار كشفها الرئيس السيسي للمرة الأولى

«عنان» يضم هشام جنينة وحازم حسني لفريقه في انتخابات الرئاسة

سارة عماد

سارة عماد، من مواليد القاهرة بالرغم من سني الصغير الا اني اشتغلت في الصحافة من ٣ سنين . اتخرجت من كلية الاداب وبحب القراءة والكتابة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى