فن و مشاهير

تامر ضيائي يكشف وصيته بعد نجاته من الجلطة وخضوعه لعملية قلب

كشف الفنان تامر ضيائي وصيته بعد نجاته من الجلطة في الأيام الماضية، وخضوعه لعملية قلب، حيث أوصى كل محبيه بالدعاء له إذا رحل، وبضرورة مشاركتهم في جنازته، لأن حضور الجنازة في رأيه أهم من العزاء، وذلك حتى يزيد من ثوابه. 

وكتب تامر ضيائي منشورًا عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك قال فيه: بوست الوصية ده هيفضل باين على صفحتي لحد ما أموت.. الحقيقة إللي كلنا عارفينها ومتأكدين منها إننا كلنا ربنا كتبلنا إننا نموت في ميعاد محدد غير معروف، وعشان كده كتبت الكلام ده لأنى محتاج حاجات معينه تتعمل وحاجات خايف تتعمل وأنا مش عايز حد يعملها لمجرد إنها معروفه، ووقتها طبعًا مش هعرف أقولها لحد.

وتابع تامر ضيائي: دي وصيتي صلاة الجنازة أهم من العزا، وهى اللى كل ما العدد زاد كل ما ثوابى ما كان أكتر، فأرجوكم تصلوا عليا، مش شرط تيجى العزا وياريت لو إتعمل فى البيت أو مكان بسيط بفلوسه تطلعولى صدقة جارية أفضل، من فضلكم لم يثبت أو يتفق عليه عمل خاتمة قرآن للمتوفى إنها هتوصله، بس مثبت إن الدعاء والصدقة بيوصلوا للميت، فرجاء دى بالذات بلاش وإدعولى الوقت اللى هتقروا فيه جزء فضوا نفسكم وإقعدوا إدعوا فيه.

مقالات أخرى قد تهمك

مفاجأة صادمة بشأن صور شيرين بملابس شفافة

الموت يفجع الوسط الفني.. وفاة فنان شهير عن عمر يناهز 91 عاما

ياسمين شرف

ياسمين شرف حاصلة على بكالوريوس إعلام جامعة القاهرة تقدير جيد جدا .. أعمل صحفية بقسم التحقيقات في جريدة تحيا مصر ، أهوى كتابة الروايات والرسم .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى