فن و مشاهير

تفاصيل جديدة في أزمة ميرهان حسين والمليون جنيه والدذهب

شباب صغار لا يتعدى عمرهم الـ15 سنة.. لهم أموال عندها وأبوها تعدى بالضرب على واحد منهم، كواليس جديدة لأول مرة في أزمة ميرهان حسين والمتهمين بســ..رقتها بعد ما لهفوا منها مليون جنيه و13 قطعة ذهب وقبص عليهم وحبسوا.

يا ترى القضية دي ملفقة؟.. إزاي لهفوا فلوس وهي الشقة لسه تحت الإنشاء؟.. إيه اللي خلى أبو ميرهان حسين يتدخل في الأزمة؟.. يا ترى المتهمين هياخدوا حكم حبس فعلاً ولا هيخرجوا من القضية؟.. الحكاية دي ناس كتير مهتمين بيها كول الساعات اللي فاتت وظهرت تفاصيل جديدة هقولكم عليها في الفيديو اللي معايا ده بس تابعوني للآخر.

الساعات اللي فاتت كل المواقع الإخبارية تناولت معلومات إن ميرهان حسين كانت في شقتها اللي تحت الإنشاء في المقطم واتلهف منها شنطتها الخاص وفيها دهب وفلوس وكلام كتير كده.. واضطرت ميرهان وأبوها إنهم يطلعوا على القسم ويعملوا محضر لأ ويتهموا العمال اللي شغالين في الشقة دي إنهم اللي لهفوا الشنطة بالي فيها.. الموضوع اتطور والدنيا مش واضحة لحد ما اتقبض على المتهمين.

ووسط كل اللي متداول واللي هنقوله في باقي الفيديو بس.. في كواليس جديدة قالها المحامي إن اللي اتهمتهم ميرهان حسين دول شباب لسه صغيرين وفيهم اللي عنده 16 سنة وهما في مقتبل العمر إزاي هيلهفوا الفلوس دي كلها.. المهم إنه مستغرب من القبض على شباب زي دول وهما معملوش حاجة واتقال إن القضية ملفقة والشباب دول معملوش كده وهما متربصين ليهم.

مش بس كده ده المحامي قال كمان إن والد ميرهان حسين مد إيده واحد من العمل دول ومينفعش يحصل منه كده.. وده كله حصل لما وصل في يوم وقالهم إيه الشغل اللي اتعمل ده مش عاجبني اللي عملتوه.. أنا مش هكمل شغل معاكم.. طلبوا حسابهم عشان ده حقهم لكن أبو ميرهان حسين مسكتش.. لحد ما حصلت القضية دي .. واللي المحامي مستغرب منه إزاي شقة تحت الإنشاء هيكون فيها شنطة فيها المبلغ ده.

واللي حصل إن النيابة العامة في جنوب القاهرة قررت النهاردة حبس 3 متهمين في واقعة سرقة الفنانة ميريهان حسين جوه شقة تحت الإنشاء في المقطم 4 أيام على ذمة التحقيقات.

النيابة واجهت المتهمين بالأحراز المضبوطة واللى ضمت سلسلة جنزير و8 خواتم ودبلة و2 كوليه وساعة ومبلغ من المال واتقال إن قيمة كل الحاجات دي حوالي مليون جنيه.. مش خدوا دهب لوحده بمبالغ ومعاه مليون جنيه.

الشركة قبضت على المتهمين التلاتة في محافظة الغربية بعد الكشف عن هويتهم واتضح إنهم عمال سيراميك.. كمان الأجهزة الأمنية فحصت الملابسات اللي خلت ميريهان حسين توجه الاتهام ده لمجموعة من العمال إنهم لهفوا شنطتها من جوه شقة تحت الإنشاء في المقطم واتحرر المحضر اللازم ووقتها اتكثفت التحريات عشان كشف ملابسات الواقعة.

الكلام ده حصل لما قسم شرطة المقطم تلقى بلاغ من الفنانة ميريهان حسين اتهمت فيه مجموعة من العمال إنهم لهفوا شنطتها وفيها مبلغ مالي ومشغولات ذهبية وقت ما كانت موجودة جوه شقة تحت الإنشاء والتحريات كشفت إن 2 من عمال السيراميك استعانوا بعميل سئ من جوه شقة ولهفوا الشنطة والمشغولات الذهبية.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى