آخر الأخبار

«مبشربش كوكايين».. منة شلبي تفاجئ النيابة باعترافات نارية

تصدرت الفنانة منة شلبي، مؤشرات التريند في مصر الساعات الماضية، بعد صدور قرار عاجل من النيابة بإحالتها إلى للمحاكمة الجنائية، لمعاقبتها على ما أسند إليها من ضبطها بمواد مخدرة بقصد التعاطي.

من جانبها، شرحت منة شلبي في اعترافاتها أمام النيابة، ما حدث معها، قائلة: “وأنا خارجة وكان معايا تلات شنط والدنيا كانت زحمة وأنا حطيت الشنط اللي معايا على السير علشان يتشاف فيها إيه”.

«مبشربش كوكايين».. منة شلبي تفاجئ النيابة باعترافات نارية

وتابعت: “لقيت واحد من اللي واقفين في الجمرك بيقولي معاكي فيب سجارة إلكترونية، فأنا قولتله إني بدخن فيب”.

وأضافت: “قعدوا يقلبوا في الشنط فلقيته بيقولي معاكي كوكايين، قولتله أنا مش بشرب الحاجات دي أصلا وبعدين قالولي طيب استني شوية”.

وأكملت: “وبعد ساعتين تلاتة لقيتهم بيقلولي اطلبي المحامي بتاعك فبقولهم إيه اللي حصل، قالولي إنتي معاكي ماريجوانا، وبعدين قالي إنتي هتتعرضي على النيابة، وبعدين وأنا قاعدة لقيت أخبار نازلة إني مقبوض عليا ومعايا مخدرات وفضلت هناك لحد اما جيت هنا واتعرضت على النيابة”.

وفجرت النيابة مفاجأة من العيار الثقيل، وهي أن تقرير المعمل الكيماوي أثبت أنَّ المضبوطات التي ضبطت مع منة شلبي تحوي جوهريْنِ مخدريْنِ هما الحشيش والقِنَّب، وهما المدرجيْنِ بالجدول الأول من جداول قانون المخدرات.

وأكدت النيابة، إنها تحرز جوهر الحشيش المخدِّر معها بقصد التعاطي في غير الأحوال المصرَّح بها قانونًا.

وأشارت النيابة، إلى أنها استمعت إلى شهادة خمسة من العاملين بمطار القاهرة الدوليّ، والذين أكدوا أنهم بعد تفتيش حقائبها أسفر عن العثور على موادّ مخدِّرة بالحقائب، فأُلقي القبض عليها.

اقرأ ايضا:

«لازم نفرح».. تعليق صادم من تامر أمين على إحالة منة شلبي للمحاكمة

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى