فن و مشاهير

إيناس الدغيدي: “يسرا قالتلي مش عايزة أتباس إلا من الفنان ده”

حلت المخرجة إيناس الدغيدي، الساعات الماضية، ضيفة ببرنامج “أسرار” المذاع علي قناة “النهار”.

وخلال اللقاء قالت إيناس: “اخترت أحمد عز بعد ظهوره في الإعلانات، وفي البداية رفضته مع إنه شكله يجنن، بس الدور كان مع يسرا في فيلم كلام الليل، وكنت شايفه إنه اصغر من يسرا بكتير فقلت مش هينفع من ناحية السن”.

إيناس الدغيدي: “يسرا قالتلي مش عايزة اتباس إلا من الفنان ده

وأضافت: “كان فيه قبلة ليسرا في فيلم كلام الليل، فهي قالت لي مين الراجل اللي هيبوسني بكرة، وانا مش هتباس من أي حد”.

وتابعت: “قلت لها اخترت واحد كويس، فقلت لها انا اخترت لك راجل فلما شافته سألتني انتي شوفتي اسنانه قلت لها مخدتش بالي، فقالت لي انا مش هبوسه ده سنانه كلها سودة”.

وأضافت: “فالمنتج كان حابب شكل أحمد عز فقال ليسرا عليه، وهو علشان وسيم جابته وقالت ده أنا هبوسه التاني ابو سنان سودة مش هبوسه”.

وتابعت:”قلت ليسرا أحمد عز صغير وانتي اكبر منه، فقالت لي ملكيش دعوة انا مش هابوس غير أحمد عز، وفعلا عمل الدور حلو، والبوسة طلعت حلوة ومشي أحمد عز من الفيلم واتعلم”.

وفي وقت سابق، كشفت المخرجة إيناس الدغيدي، عن رأيها في قيام بعض النجوم في بداياتهم بأداء مشاهد ساخنة كبوابة للشهرة، وامتناعهم عن تقديم تلك المشاهد فيما بعد.

وقالت إيناس الدغيدي، خلال لقائها مع الإعلامية أسما إبراهيم في برنامج “حبر سري” المذاع عبر قناة القاهرة والناس: “كل النجوم وحتى العالميين الذين قدموا أفلام جريئة فيها مشاهد ساخنة كان عندهم شهرة ونجومية أكثر من الذين لم يقدموا هذه المشاهد”.

وأضافت: “الجمهور يحب دايما يشوف اللي مايقدرش يعمله في الحياة وهو في السينما، وبعدها ينتقد لإن عنده انفصام في الشخصية، يقول حاجة ويعمل حاجة، وخلال هذه المشاهد يحدث صمت تام في الصالة وكله مركز، ولما يخلص الفيلم تحصل دوشة ويطلبوا عرض الفيلم مرة ثانية”.

اقرأ ايضا:

ملاحظة غير متوقعة في صورة حفل زفاف «دينا فؤاد».. ما هي؟

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى