فن و مشاهير

فاروق فلوكس يكشف سر لأول مرة عن فنان كبير: سرق روايتي وربنا وراني فيه آية

قال فاروق فلوكس إنه تعرض لظلم كبير من ممثل وفنان معروف لن يقدر على قول اسمه، لأن اللي عمله معايا كان صعب وبسببه دخلت في نوبة بكاء مش قادر أنساها وأسرتي تأثرت بشدة من اللي حصل”.

سرقة فاروق فلوكس من فنان كبير

وأضاف خلال لقائه ببرنامج “كلم ربنا” الذي يقدمه الإعلامي أحمد الخطيب، من خلال الراديو 9090: “الشخص اللي ظلمني ده أكل حقي وسرق مني شغل مهم بعد ما ضغط عليا بنفوذه وقهرني، لكن -سبحان الله- ربنا خلاّني أشوف فيه آيه، لأن أكل الحق ده أسوأ ما يتعرض له الإنسان في الدنيا”.

ولفت فاروق فلوكس:”أنا أساسا بترجم روايات واعمال فنية أجنبية وفي يوم من الأيام ترجمت رواية مسرحية مهمة وتعبت فيها جدا لأنها هتتحول لعمل فني كبير.. الممثل والفنان المعروف ده طلب يشوفها وخدها مني علشان يقول رأيه فيها فقط.. لكن فوجئت إنه  نقل الترجمة ونسخها أو بمعني أصح سرقها،  ولما واجهته بالسرقة أجبرني على بيعها بعد ما خوّفني وهددني واضطريت أعمل عقود صورية علشان أضمن حقي المادي بعد ما سرق مني العمل اللي تعبت فيه”.

وواصل: “الفنان ده كان اسم كبير ومعروف ومكنتش متوقع منه إنه يعمل معايا كده وبسبب اللي حصل تأزمت نفسيا لأنه كل حقي وقهرني، وبعد ما سرق مني الروابة أجّر مسرح وعمل فرقة مسرحية كبيرة علشان يمثلوها مسرحية تقعد سنين”.

وأكمل: “من إحساسي بالعجز والخوف لجأت إلى مقام سيدنا الحسين وهناك كلّمت ربنا واشتكيت وبقيت أقول لربنا بعلو صوتي أنا اتظلمت وعاوز حقي.. وريني حقي فين ورجعهولي”.

ياسمين شرف

ياسمين شرف حاصلة على بكالوريوس إعلام جامعة القاهرة تقدير جيد جدا .. أعمل صحفية بقسم التحقيقات في جريدة تحيا مصر ، أهوى كتابة الروايات والرسم .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى