أخبار الحوادث

فضيحة لاعب الأهلى بيبع أدوات مخلة ..مفاجآت صادمة

لاعب فى النادى الأهلى لاقى اللعب وكرة القدم مش جايبها همها تقريبا باللى عمله ده،وممكن يكون لما ساب الكرة ملقاش حاجة يعملها غير إنه يفتح بيزنس يعيشه ملك زمانه زى ما كان ..ولاقى نفسه فى المجال ده!

،فقالك أتاجر فى حاجات كده وكده ،ممنوعات بس من العيار التقيل شوية ،بيستورد الأدوات والأطراف الصناعية غير الأخلاقية من برة ويبعها هنا فى مصر،و كله على عينك يا تاجر لحد ما وقع فى المحظور وتم القبض عليه ..مش هتصدق إتقبض عليه إزاى ،وحصله إيه! معقول الحال به يوصل لكده!

فى الوقت اللى الكل بيتكلم عن إنجازات النادى الاهلى اللى بيحققها الساعات اللى فاتت وفوزه على القطن الكاميرونى 4-0 ..إنتشر خبر كده مش ولا بد قلب السوشيال ميديا ..والحقيقة هو خبر مخزى ويكسف ..إزاى لاعب كرة يتاجر فى أدوات مخلة بالطريقة دى؟

حصلت صدمة لكل جماهير الأهلى ..خلينا متفقين إنه لاعب سابق ..يعنى ملهوش علاقة بالنادى الأهلى لا من قريب ولا من بعيد ..ولكن فى يوم من الأيام كان محسوب على الفريق ،وبالتالى مفيش حاجة مضمونة اللى تحسبه موسي بيطلع فرعون عادى جدا .. ومتشلش فى قلبك بقى ..ده العادى!

الساعات اللى فاتت إنتشرت الأخبار إن تم القبض على لاعب سابق فى النادى الأهلى إسمه س- ح ،ياترى ممكن يكون مين؟ و بيتاجر فى الأطراف الصناعية الجنسية وبيهربها من الخارج هنا على مصر ،وخلى بالك إنه متمسكش فى المطار أثناء تهريبها زى ما بيحصل فى العادى فى كل عمليات التهريب لا اتمسك وهو بيبع الأدوات المخلة دى وفين فى نادى مشهور اتقبض عليه مالبس ومعاه الأدوات دى، إنت متخيل شكله قدام الناس وقدام نفسه إزاى! ..وده حسب ما نشره موقع القاهرة 24 .

التحريات الأولية بعد القبض على لاعب الأهلي السابق من قبل إدارة مكافحة الأداب ، إثبتت أن س.ح عمل في الإتجار وترويج الأدوات والألعاب المخلة اللي بتستخدم في العلاقات الحميمية لراغبي الأطراف دى بمقابل مادي، وفى منطقة مصر الجديدة .

وتم تحرير محضر ضده،وإتخادذ الإجراءات القانونية اللازمة معاه ..بعد إعترافه إن المضوطات دى بتاعته وإنه فعلا بيتاجر فيها وبيجيبها من برة مهربة .. ولكن تم إخلاء سبيله مقابل كفالة ..
ومصدر مطلع على التحقيقات قال إنه متهم في 8 قضايا سابقة محتجز بسببها حاليا، وجار اتخاذ الإجراءات المعارضة في القضايا دى ..

الجمهور لما سمع الخبر ده اختار وبقوا يخمنوا فى أسماء ومحدش عارف مين بالظبط لاعب الاهلى السابق اللى عمل كده..ولحد دلوقتى مفيش أخبار رسمية توضح إسم اللاعب المتهم ..

بس ياترى هل فعلا الأطراف والأدوات الجنسية دى ممنوع الإتجار فيها فى مصر؟هل هى ممنوعات كمان من دخولها مصر؟

طبعا أى منتجات منافية للأخلاق أو المخلة بالآداب العامة زى المنتجات والمنشطات، ممنوعة من دخولها مصر ..السؤال هنا بقى إزاى لاعب الأهلى السابق المتهم بالتجارة فى الأدوات دى دخلها مصر؟وعدى إزاى من المطار؟ده السؤال اللى كل جمهور السوشيال ميديا بيسألوه!

طبعا الأدوا دى غير مسموح كمان بإستخدامها فى مصر وبالتالى ممنوع بيعها ولا الإتجار فيها ،على عكس الدول الأروبية ،وده بسبب خطورتها على الصحة الجنسية للأفراد.. إلا فى حالة واحدة لو كان التاجر للأدوات دى ماه تصريح او حاجة تثبت إنه له الحق فى بيعها من الجهات المختصة ..

لكن المفاجأة اللي اتكلم عنها الناس على السوشيال ميديا هي الهوية الحقيقة للاعب بتاع النادي الأهلي.. واللي الناس بتقول عليه لاعب شهير وهو بالفعل كده وهو اللاعب سيد حمدي اللي كان بيلعب في الأهلي ومشهور ومعروف.

إنتوا تعتقدوا ممكن يكون اللاعب المتهم فى التهمة غير الأخلاقية دى هو مين؟ هل شايفين إن فى مصر خلصنا كل حاجة من الإستيراد والدنيا ضاقت به فى تجارة أى حاجة ملقاش غير الممنوعات والأدوات دى ؟ شاركونا برأيكوا فى التعليقات ..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى