أخبار الحوادث

«ميمي حريقة» تشعل مواقع التواصل.. من هي وما قصتها؟

أصدرت محكمة جنح مستأنف القاهرة الاقتصادية، حكم بالحبس لمدة 6 أشهر مع الإيقاف لمتهمة بممارسة الفسق والفجور عبر مواقع التواصل الاجتماعي، وتبين أن المتهمة شهرتها «ميمي حريقة» وتمارس الرذيلة عبر تطبيقات مواقع التواصل الاجتماعي.

القصة الكاملة في اتهام ميمي حريقة المتهمة بممارسة الفسق والفجور

أقرت المتهمة «غ، إ » والمعروفة بـ«ميمي حريقة»، خلال التحقيقات، أنها كانت تستخدم تطبيقات تانجو tango – قل هاي sayhi – تليجرام telegram، من أجل التواصل مع الرجال واستقطاب راغبي المتعة.

وأوضحت «ميمي حريقة»: «أنا بعمل كده على سبيل التسلية وبحب الناس تقول على جسمي حلو وأنا مش بظهر بوجهي علشان محدش يعرف أنا مين وكنت بعمل ده في سوريا برضه»، مؤكدة أنها لا تقصد من ذلك أفعالا منافية للآداب، كما أنها لا تحصل على مبالغ مالية مقابل المقاطع الجنسية التي تصورها، وأقرت بعلاقتها بالفيديوهات.

ميمي حريقة المتهمة بممارسة الفسق والفجور

تابعت «ميمي حريقة»: «المحادثات دي اللي كانت بتتبعتلي من الرجالة وناس بتفضل تبعتلي إنهم عايزين يدوني فلوس مقابل إنى أوريهم فيديوهات ليا من غير لبس خالص، وأنا معملتش كده ولا عمرى اخدت فلوس من ورا الكلام ده أنا بعمله على سبيل التسلية ومش قصدي آخد فلوس».

حبس ميمي حريقة

اعترفت المتهمة «غ.إ» والمعروفة بـ«ميمي حريقة» بالمحادثة التي واجهتها بها جهات التحقيق قائلة: دي فعلا بتاعتي على تطبيق تانجو وده حد كان بيكلمني عايز يمارس معايا الجنس ويديني 250 جنيه، وأنا كنت بجاريه في الكلام، لكن محصلش بينا أي حاجة، ومعرفش أصلا ده مين، وأنا مش كاتبة اسمي على التطبيق أنا كاتبة اسم مستعار ميمي حريقة.

ياسمين شرف

ياسمين شرف حاصلة على بكالوريوس إعلام جامعة القاهرة تقدير جيد جدا .. أعمل صحفية بقسم التحقيقات في جريدة تحيا مصر ، أهوى كتابة الروايات والرسم .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى