أخبار الاقتصاد

فرصة استثمارية اَمنة في أعلى برج في أفريقيا بالعاصمة الإدارية الجديدة

تبحث عن فرصة تستثمر فيها فلوسك؟  الفرصة وصلت عندك وفلوسك ستزيد كل يوم. هذه الفرصة متاحة الآن في العاصمة الإدارية الجديدة. في أكبر برج سكني في قارة أفريقيا كلها، كيف تستثمر فلوسك هناك؟ وسعر المتر كم؟ تابعنا وستعرف كل التفاصيل.

ناطحة سحاب

شركة النيل العقارية المتخصصة في تطوير ناطحات السحاب.. أعلنت عن إطلاق البرج الفندقي اللي طال انتظاره واللي هيغير المشهد العقاري في مصر.. لأنه هيكون أعلى فندق في أفريقيا.

البرج حوالي 50 دور.. وكله وحدات سكنية فندقية من النوع الفاخر.. ويعتبر جزء من مشروع “نايل بيزنس سيتي” يعني في أجمل مكان في العاصمة.. وبيطل على النهر الأخضر ومحور “بن زايد”.

مستقبل الرفاهية

أطول فندق في أفريقيا هيكون اسمه “تايكون تاور”.. وبيعتبر مستقبل الرفاهية والاستثمار الآمن في نفس الوقت.. والاستثمار في المشروع ده هيكون في متناول غالبية شرائح العملاء والمستثمرين.

المهندس محمد طاهر، رئيس مجلس إدارة شركة النيل للتطوير العقاري، قال إن المستثمرين مهتمين جدا بشراء وحدات سكنية في البرج.. لأنه قريب من كل معالم العاصمة الإدارية الجديدة.

طاهر قال كمان إن الفرصة الاستثمارية ديآمنة والعملاء يقدروا يستثمروا فلوسهم في المشروع ابتداء من 2 مليون و400 ألف جنيه بس.

 مصدر جذب سياحي

إطلاق النوع ده من المشاريع مهم جدا.. لأنه بيعتبر عامل جذب استثماري وكمان سياحي.. و زي ما احنا عارفين أن السياح بيحبوا يزوروا البلاد اللي فيها مباني وأبراج ضخمة.. لأنها بتكون قطعة فنية معمارية مش مجرد فندق.

والفندق بيضم أحدث الفنون الإنشائية والعمرانية.. وبالتالي هتجذب السياحة بمختلف أنواعها سواء ترفيهية أو سياحة الأعمال اللي زادت في الفترة الأخيرة في مصر.

مكاسب خرافية

أما المهندس محمود طاهر الرئيس التنفيذي للشركة، قال إن الموقع المميز للفندق بيضمن مكسب الاستثمار فيه.. وعملاء شركة النيل حققوا مكاسب محدش يتخيلها في مشروع “نايل بيزنس”.

يعني على سبيل المثال.. طرح مشروع نايل بيزنس السنة اللي فاتت بدء بسعر 45 ألف جنيه للمتر ودلوقتي سعر المتر أكتر من 95 ألف جنيه.. لأن موقع المشروع مميز جدا في العاصمة.

5 نجوم

أما بالنسبة لـ”أعلى فندق في أفريقيا”.. فعائد الاستثمار يفوق كل التوقعات.. لأن الإنشاءات في المشروع شغالة ليل نهار.. وده هيخلي سعر البرج يزيد يوم بعد يوم.. وبالتالي رفع قيمة استثمار العملاء أسرع وأسرع.

الشركة قالت كمان إن إدارة البرج العملاق ده هتكون مع فندق عالمي 5 نجوم.. والفندق ده له فروع في 150 دولة حول العالم.. والفندق أول مرة يدير عمليات تشغيل برج في مصر وأفريقيا.. وده معناه أن الفندق الأجنبي واثق من نجاح المشروع.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى