فن و مشاهير

فنانة شهيرة تثير الجدل: “أنا ضد التبرع للغارمات”

أعلنت الفنانة السورية سارة نخلة، إنها ضدت التبرع إلى الغارما، وذلك من خلال منشور دونته على حسابها الشخصي، عبر موقع تبادل التواصل الاجتماعي فيسبوك.

وقالت سارة نخلة: يعني إيه أروح أتجوز وأنا عارفة إن مامتي ماضية على نفسها شيكات أو سندات أو أي حاجة ممكن توديها في ستين داهية بس عشان أنا أتجوز واتبسط وأعيش حياتي واتفشخر قدام عريسي وأهله أن مامتي جهزتني وجابت لي التلاجة والغسالة وبالشيء الفلاني مع إني عارفة إنها مش هاتعرف تسدد ديونها.

وتابعت: هو فين الإحساس والتربية والأخلاق اللي تخليني أسمح لنفسي إن مامتي يبقى اسمها من الغارمات والناس تتبرع لها بفلوس عشان تخرج من السجن بسببي.

وأضافت: أنا ضد التبرع للغارمات وبكره الكلمة دي وغير مقبولة تماما وبحتقر أي وحدة تعمل كدا في مامتها عشان تتجوز.. أنتي راضية إن مامتك تتسجن عشان أنتي تتجوزي، دا أنا لو مش هاتعب بالقرش وأموت نفسي ألف مرة عشان أحوش يبقى أنا ما استاهلش أصلا، ملعون أبو دي جوازة اللي ممكن تخلي مامتي عليها خطر لو 1 ٪؜، دا الناس بتتعب وتربي عشان بس يكبروا عيالهم يشيلوهم على دماغهم ويصرفوا عليهم مش عشان يتحبسوا بسببهم، مش قادرة أتخيل ولا أفهم الناس دي بتفكر إزاي بجد.

اقرأ أيضًا: اكسب 10 آلاف جنيه من بنك مصر بدون أن تفعل شئ..مفاجأة للمصريين

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى