فن و مشاهير

أسرار نجوم الصف الثاني الذين اختفوا في ظروف غامضة..لن تتخيل ما حدث مع ناهض العدوي

بالرغم من إن أدوارهم بسيطة ويمكن ظهروا في عمل فني او اثنين، إلا إنهم تركوا علامة كبيرة وبصمة مع الجمهور،ومثلما ظهروا فجأة اختفوا فجأة، فكيف اختفوا وماذا حدث لهم هذا ما نتعرف عليه في التقرير التالي:

مين فينا يقدر ينسي الكابتن “غباشي” الكومبارس الي كان بيظهر ديما في كل الأفلام بدور بدي جارد او كابتن في الجيم،  ايواا هو دا اللي ظهر في دور “نهض العدوي” في فيلم زكي شان مع الفنان احمد حلمي ومش ده بس الدور الوحيد اللي شارك فيه لكن لية أدوار تانية واللي كان اشهرهم دور مدرب الجيم الخاص برحاب حبيبة طه في” فيلم وش اجرام واللي كان بطوله الفنان محمد هنيدي والفنانة بشري وغيرها كتير من الأدوار، وديما كلنا بتلخبط وما بنعرفش نفرق بينه وما بين الفنان “حاتم جميل” اللي ظهر في فيلم “الناظر” في دور طالب ثانوي مشاغب.

وكمان فيلم يانا يا خالتي. وبعدين اختفي الكابتن غباشي بعد فيلم وش اجرام مفاجأة ده لسبب انه رحل عن عالمنا بشكل مفاجئ سنه 2007 وقالوا انه اتعرض لازمة صحية ولكن للأسف حياته انتهت حتى قبل ما يوصل للمستشفى، وكام المحزن في الموضوع إن محدش عرف غير بعد فترة من رحيله.

مش بس كابتن” غباشي” الل اختفي عند الوسط الفني لا ده كمان “الفنان عبد الرازق الشيمي” أشهر كومبارس في السينما المصرية وكمان الأدوار السنوية وكان من ضمن أشهر الأدوار اللي قدمها “فرعون” من فيلم “بلية ودماغه العالية” مع الفنان الراحل سعيد صالح والفنان محمد هنيدي، لا ده كمان شارك في حوالي 50 عمل فني في السينما المصرية واللي كان أشهرهم “غبي منه فيه ” ومسرحية “عفرتوه” وكان اخر دور يقوم بيه الفنان عبد الرازق الشيمي كان في مسلسل “الأخ الكبير” مع الفنان محمد رجب.

وفي أغسطس سنة 2020 اتعرض “عبدالرازق الشيمي” لازمة صحية واتنقل بسببها للمستشفى وبعدها بشهر واحد نشر اخو الفنان “عبدالرازق الشيمي” بوست علي الفيس بوك يبعلن فيه عن خبر رحيل اخوه.

وغيرهم كتير من النجوم زي الكومبارس المشهورة “حنان طويل” وللي كان اول ظهر ليها سنة 1999 في دور “زبونة بمحل الكوافير” بفيلم “عبود على الحدود” مع الفنان الراحل علاء ولي الدين وكريم عبد العزيز وأحمد حلمي.

وفي سنه 2000 شاركت بدور “ميس انشراح” مدرسه الإنجليزي في فيلم “الناظر” مع الفنان الرحل علاء ولي الدين والفنان احمد حلمي واللي بسببه بقت أشهر مدرسة انجليزي في السينما المصرية.

ومن أشهر الأدوار اللي قدمتها في السنيما المصرية دور “كوريا” في فيلم “عسكر في المعسكر” مع الفنان محمد هنيدي، وده اكتر دور قدمته الفنانة حنان طويل علم مع الناس لحد دلوقتي.

لكنها اختفت عن الأضواء مره واحده، وبيقال إن جيرانها قدموا ضدها بلاغات كتيرة علشان كانت بتاعني من اضطرابات نفسية، وبعدها دخلت مستشفى الامراض النفسية والعصبية، ومحدش عرف عنها حاجة وقالوا بعدها اني حياتها انتهت بسبب جلسات الكهربا العالية بالمستشفى، وبعضهم قالت انها قررت تنهي حياتها بإيدها علشان الناس تبقا سعيد وانها تتخلص من قسوة ونظره الناس ليها.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى