آخر الأخبارفن و مشاهير

بعد ظهورها بالحجاب.. سما المصري توجه رسالة غريبة لرانيا يوسف

أثارت الفنانة الاستعراضية الفنانة سما المصري حالة من الجدل، وذلك بعد نشرها صورة عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعي «إنستجرام» ظهرت في جزء منها الفنانة رانيا يوسف، من خلال حضورهما حفل افتتاح مهرجان القاهرة السينمائي.

 

View this post on Instagram

 

معلش باه يارانيا ريحي علي جنب خطفت منك التريند من امبارح لحد دلوقتي..اشوفك السنه الجايه باه..معلش مش دايما العريان بيشد الإنتباه …مصممين الازياء يتعبوا ياعيني في باقي الفساتين واجي اجي بطرحه ب٥٠ جنيه وفستان مقفول بالف جنيه اخد التريند من غير حتي ماامشي علي سجاده حمرا..وانا كنت فاكره الناس بتتفرج عليا عشان بالبس مكشوف طلعوا بيدوروا علي اخباري سواء بلبس حشمه أو لبس مكشوف…بيحبوووني….مش عارفه التريند عايز مني ايه؟؟😂😂😂

A post shared by سما المصري (@samaelmasrii) on

وعلقت سما المصري على الصورة قائلة: «معلش بقى يا رانيا ريحي على جنب، خطفت منك التريند من امبارح لحد دلوقتي، أشوفك السنة الجاية بقى معلش مش دايما العريان بيشد الانتباه».

وتابعت: «مصممين الأزياء يتعبوا يا عيني في باقي الفساتين وآجي بطرحة بـ 50 جنيه وفستان مقفول بألف جنيه آخد التريند من غير حتى ما أمشي على سجادة حمراء».

 

View this post on Instagram

 

الحجاب أو عدمه حريه شخصيه…خلاص خلاص 🙊🙊🙊🙊

A post shared by سما المصري (@samaelmasrii) on

واستكملت: «وأنا كنت فاكرة الناس بتتفرج عليا عشان بالبس مكشوف طلعوا بيدوروا على أخباري، سواء بلبس حشمة أو لبس مكشوف، بيحبوني، مش عارفة التريند عايز مني إيه؟».

وكانت قد تداولت بعض وسائل الإعلام لقطات تُظهر طرد سما المصري من مهرجان القاهرة السينمائي الدولي في دورته الـ 41، وذلك بعد ظهورها المثير للجدل.

 

View this post on Instagram

 

من فوق حجاب ومن تحت ورايا ياشبااااب 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

A post shared by سما المصري (@samaelmasrii) on

ووفقًا لما نشرته الفنانة الاستعراضية سما المصري فقد ذهبت إلى حفل افتتاح مهرجان القاهرة السينمائي الدولي مرتدية منديلا على رأسها يشبه الحجاب.

ووفقًا لما ذكرته مصادر مطلعة من داخل المهرجان، أعلن أحد المسؤولين في مهرجان القاهرة السينمائي المقام في دار الأوبرا، أن سما المصري مُنعت من حضور حفل افتتاح مهرجان القاهرة السينمائي في دورته الـ 41.

 

View this post on Instagram

 

من فوق حجاب ومن تحت ورايا ياشباب 😂😂😂😂😂😂

A post shared by سما المصري (@samaelmasrii) on

وعرضت مواقع إخبارية مصرية لقطات قالت إنها تظهر أفرادا من حرس المهرجان وهم يطلبون من سما المصري مغادرة المكان، وذلك لأنها ليست من المدعوات.

وعن سبب طردها، أعلن المصدر المسؤول أن سما المصري لم تكن تمتلك دعوة لحضور الحفل، وأنها حاولت الدخول إلا أن أفراد أمن الحفل منعوها من الدخول.

 

أحمد عز الدين

صحفى مصرى عملت بالعديد بالمواقع والصحف المصرية والعربية ، بحب الكتابه وعمري ما اعتبرت انه مجرد شغلانه بتقبض عليها فلوس اخر الشهر.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى