فن و مشاهير

ضربتني بعصاية.. فنانة شهيرة تخرج عن صمتها وتفضح ما فعلته معها لوسي بالكواليس

أعلنت الفنانة ندى عفيفي، أنها تعرضت إلى الاعتداء من قبل الفنانة لوسي في كواليس مسرحية “الحفيد” التي عرضت مؤخرًا على المسرح القومي.

وقالت ندى عفيفي في تصريحات صحفية: “لوسي نسيت الجمل لأنها مكنتش بتحفظ الجمل بالظبط، واحنا على المسرح حاولت أنقذ الموقف وكملت الدور، خبطتني بعصاية التنضيف قدام الجمهور وقالت لي جاتك القرف متجيش على جملي تاني، وسابت العرض شغال وخرجت، وضربت واحد تاني من زمايلنا كان مكتوب يتضرب قلم واحد ضربته 5 أقلام، وقالت له دا اللي مكتوب في المشهد يا حقير.. كانت مدعكة الحقيقة”.

وسبق، وكتبت ندى عفيفي على حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك: هخرج عن صمتي وأتكلم وأنا مرفوعة الراس ومش هتكسف أقول اللي حصل معايا في عرض الحفيد، أولا بأكد كل معلومة اتكلموا فيها زمايلي من انتهاكات حصلت في حقنا وكان سببها الفنانة لوسي بل بالعكس في حاجات كتير وتفاصيل كتير متقالتش.

وقالت ندى عفيفي: عايزة أقول إحنا مكناش ساكتين ضعف أو تهاون في حقوقنا أبدا بالعكس إحنا كنا ساكتين احتراما للتحقيقات اللي كانت بتحصل والقائمين عليها وحبا في سمعة عرض الحفيد والمسرح القومي بالرغم من تصريحات الفنانة لوسي في أحد البرامج واللي كانت كلها افتراءات وتخلو تماما من أي شئ من الصحة.

وأضافت ندى عفيفي: الواقعة اللي تخصني وهي أن الفنانة ضربتني وشتمتني أمام الجمهور مما أصابني بالذهول وسابتني على المسرح وخرجت وما كان مني إلا أني احترمت المسرح القومي والجمهور الغالي وزمايلي وكملت شغلي لكن فور خروجي من على المسرح أصابتني نوبة انهيار ومع ذلك كملت العرض زي أي فنان محترم وبيحترم شغله والخشبة اللي واقف عليها.

اقرأ أيضًا: للمواطنين خارج منظومة التموين.. المخابز تعلن بشرى سارة عن سعر العيش المدعم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى