فن و مشاهير

قصة حزينة وراء رحيل نجلة شقيقة الفنانة نادية مصطفى

التعب كان ماسك فيها مش راضى يسيبها .. مرة واحدة انتهت حياتها .. ومن أجلها كل السوشيال ميديا حزينة، رحيل مفاجئ لابنه شقيقة الفنانة نادية مصطفى. ما سبب الرحيل المفاجئ وما سر علاقتها لاقوية بالفنانة نادية مصطفى؟ تابعونا لمعرفة التفاصيل من خلال التقرير التالي:

أول ماتفتح فيس بوك دلوقتى أكيد أكيد هيقابلك خبر رحيل البنت “نسمة” اللى هي بنت أخت شقيقة الفنانة نادية مصطفى، مافيش موقع اخبارى واحد إلا ونشر خبر رحيل البنت عن الحياه، الفنانة نادية مصطفى بنفسها نزلت بوست بتنعيها فيها وكان هاين عليها تبكي وهى بتكتبه، في الأغلب أصلا زمانها كانت بتبكى على بنت أختها.

الفنانة نادية مصطفى من كام يوم نشرت على صفحتها على فيس بوك بتدعى ربنا أنه يخفف عن بنت أختها، وطلبت من الجمهور بتاعها أنه هوا كمان يدعيلها ربنا يقومها بالسلامة، وقتها كانت البنت لسه في حالة إعياء ومريضة، واظاهر كده أن المرض كان شديد قوى عليها لان الفنانة الكبيرة نادية مصطفى كتبت أن بنت اختها حالتها الصحية مش ولابد خالص وطلبت لها الشفاء، ولكن قدر الله نافذ، عرفنا النهاردة ان البنت الله يرحمها، رحلت عن عالمنا وكل أهلها في حالة حزن شديدة عليها، الله يرحمها.

مش معلوم بالظبط “نسمة” بنت اخت الفنانة نادية مصطفى كانت تعبانه بى أيه بالظبط، مافيش معلومات بكده متاحة لسه، ولا موقع خبرى قال ايه اللى كان عندها قبل رحيلها، كل اللى نعرفه نعرفه فقط عن طريق الفنانة نادية مصطفى والبوستات اللى كانت بتكتبها على فيس بوك، واخر بوست يخص الموضوع ده كان النهارده، وللأسف الشديد كان فيه خبر اعلان انتهاء حياة البنت.

من الواضح كده ان نسمة الله يرحمها كل الناس بيحبوها، تعليقات كتير على البوست اللى نزلته لها خالتها الفنانة الكبيرة نادية مصطفى، كل الناس كتبوا ليها في التعليقات وتمنوا لها ربنا يرحمها ويغفر لها ويرزقها الجنه، كلهم أجمعوا ان البنت كانت كويسه قوى ومحترمة وبشوشه وفى حالها، حتى خالتها الفنانة الكبيرة نادية مصطفى لما جات توصفها قالت عليها عروسة الجنة، دليل يعنى أن البنت لسه صغيرة جدا وكانت في بدايات حياتها ولكن قدر الله كان أن حياتها تنتهى دلوقتى.

الفنانة الكبيرة نادية مصطفى حبت تخفف عن نفسها وعن أهل بيتها واقاربها اللى ليهم علاقة ببنت أختها “نسمة” كتبت بوست على صفحتها على فيس بوك بتطلب منهم كلهم الصبر وانهم يدعوا للبنت الراحلة رحمة الله عليها، تحس ان الفنانة نادية مصطفى شايله الحمل على كتفها وعايزة تشيل الحزن من باقى عيلتها مع أنها هي حزينة جدا على البنت اللى انتهت حياتها رحمة الله عليها.

الفنانة نادية مصطفى دعت لكل أهل نسمة أن ربنا يخفف عنهم و يصبرهم ويقويهم على الحزن اللى هما فيه حاليا ويشد من أزرهم ويقويهم الفترة الجاية .. ياريت لو انتم كمان تدعوا للبنت أن ربنا يرحمها ويرزقها الجنه وفى نفس الوقت يخفف عن أهلها ويصبرهم على اللى هما فيه.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى