فن و مشاهير

مؤلف سفاح الجيزة يفتح النار على المخرج هادي الباجوري.. ما علاقة زوجة المنتج

هاجم المؤلف محمد صلاح العزب، المخرجهادى الباجورى بسبب نهاية مسلسل “سفاح الجيزة” حيث أضاف خطا دراميا كاملا من أجل مشاركة زوجة المنتج فى العمل.

 

وقال محمد صلاح العزب، فى تصريحات تليفزيونية، كان هناك خلاف في وجهات النظر، وأنا مش راضي، وهو غيّر حاجات في نهاية العمل، وأنا مش حابب أتكلم في تفاصيل لأنها كواليس عمل وهو عمل جماعي”. 

 

زوجة المنتج 

وتابع “أنا مكنتش راضي عن المشاهد، ودة مش اللي أنا عامله، والطبيعي المخرج يدخل لكن في إطار شغله كمخرج مش أنه يدخل في شغل المؤلف، وفي خط درامي كامل تم إضافته علشان مرات المنتج تمثل، وتم تكوين شخصية من الفراغ ومش معروف هي مين ولا جت ليه علشان مرات المنتج تمثل، وهو مش امين على الورق بالشكل دة فانا مش هتعامل معاه تاني”.4

وأضاف محمد صلاح العزب “أنا من البداية مكنتش موافق على المخرج أصلا، وهادي الباجوري مخرج إعلانات أو كليبات لكن أعماله الدرامية مش بحبها والفيلم الوحيد اللي عمله شبه النوع ده هو فيلم وردة وده فيلم محدش عارفه أصلا ولما المنتج قالي إن دة المخرج اللي هيشتغل معانا قلتله لا”.

ياسمين شرف

ياسمين شرف حاصلة على بكالوريوس إعلام جامعة القاهرة تقدير جيد جدا .. أعمل صحفية بقسم التحقيقات في جريدة تحيا مصر ، أهوى كتابة الروايات والرسم .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى