أخبار الحوادث

ريحة الكفن مالية الدنيا.. جار محمد عادل يكشف مفاجأة عن كواليس دفنه

قال أحد جيران والدة محمد عادل المتهم بقتل نيرة أشرف، أن حالة والدة محمد سيئة جدا برحيل نجلها إلا أن حالتها الصحية بخير ولا تعاني من إصابات.

وسرد جار محمد عادل «يوم الأربعاء صباحا جالي تليفون ان تم تنفيذ حكم الإعدام في محمد، روحت أتصلت بخاله أستاذ محمد عمارة، وقولتله إيه التطورات وهل في جديد في الموضوع، قالي أنا جالي تليفون أن محمد في مستشفى المنصورة الدولي، ورايح في الطريق أشوف في أيه، ولحد كدة مكنش حد يعرف الخبر، وأنا مكنتش حابب أن الخبر يطلع مني».

مقالات أخرى قد تهمك:

تصرف غريب من سيدة على قبر محمد عادل قاتل نيرة أشرف

لن تصدق ماهو الطلب الأخير الذي طلبه محمد عادل من السجان قبل تنفيذ الحكم بساعات

وأضاف جار محمد عادل قاتل نيرة أشرف «وتابعت معاه لحد ما وصل مستشفى المنصورة الدولي وقالي الخبر صحيح تم تنفيذ الحكم ومحمد دلوقتي في المشرحة، وساعتها كلمني واحد من الجيران قالي في أمين شرطة هنا بيسأل عن أهل محمد عايز يبلغهم بتنفيذ الحكم، وده كان ساعة الظهر كدة».

وتابع جار محمد عادل «الخبر كان متوقع بنسبة كبيرة من الكل، لكن كان جوانا كلنا أمل أنه إحتمال يعاد التحقيق في القضية أو أن يحصل حاجة من عند ربنا توقف التنفيذ، وبعدين بدأنا نشوف هنتصرف إزاي ونجهز للجنازة، لأن خلاص كان الأمر بقى واقع وروحت على المسجد عشان نستني وصول محمد كلنا وفوجئت بعدد رهيب من الناس على الرغم من أن كان في ناس كتير متعرفش الخبر».

وأختتم جار محمد عادل «محدش شاف محمد أول ما جه، وأنا دخلت المسجد كانت ريحة الكفن مالية الدنيا ريحة غير طبيعية جميلة جدا، ويارب دي تكون بشرى من عندك يارب، وعن زيارة والدته كانت هي وأخواته عنده قبل التنفيذ بساعات ومعرفوش أنه هيتنفذ فيه الحكم».

مقالات أخرى قد تهمك:

السبب الحقيقي وراء دفن محمد عادل في مقابر الصدقة

لن تصدق ماهو الطلب الأخير الذي طلبه محمد عادل من السجان قبل تنفيذ الحكم بساعات

ياسمين شرف

ياسمين شرف حاصلة على بكالوريوس إعلام جامعة القاهرة تقدير جيد جدا .. أعمل صحفية بقسم التحقيقات في جريدة تحيا مصر ، أهوى كتابة الروايات والرسم .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى