منوعات

الملكة رانيا بين الماضي والحاضر وحقيقة خضوعها لعمليات تجميل

هل تعرفوا الصور الخاصة بالمرحلة الاعدادية التي دائماً نحاول إخفائها عن أي شخص، الملكة رانيا العبدالله لها صور في أيام الدراسة هذذه ويتضح بها إن شكلها اغير بشكل كبير ولكن للنسخة الأحلى.

الملكة رانيا عملت شوية تجميل كده وكانت خطوة زودت جاذبيتها وعززت جمالها يعني صورها .. وفي الفيديو اللي معايا ده هقولكم إيه هي عمليات التجميل اللي لجأت ليها الملكة وطلعت إنها عملت الصح ومينفعش تعمل غير كده.

ذكاء الملكة رانيا

هو في أحلى من إنك تبقي عارفة شكلك عاوز إيه؟ يعني أعدل إيه واسيب إيه.. بدل ما أي تجميل يتعمل والآخر كل حاجة تبوظ زي ما حصل ما فنانين ومشاهير كتير والنماذج متعدش.. الملكة رانيا العبدالله آه اللي بقت حما دلوقتي وجوزت ابنها البكري من كام يوم.. قدرت تعرف إيه اللي يتعمل وامتى والنتيجة هتكون إيه وعشان كده جمالها بقى معدي وذكائها في موضوع عمليات التجميل ده عدى الحدود امسكوا الخشب.

شعبية طاغية

الملكة رانيا العبدالله، مرات الملك عبدالله التاني، عندها شعبية كبيرة جداً في الوطن العربي بسبب جمالها وتواضعها وعشان هي قريبة من شعبها في الأردن.. مميزة بجمالها وملامحها وأناقة إطلالاتها اللي متغيرتش كتير بين الماضي والحاضر، يعنيملامحها وهي طالبة بتدرس وقبل جوازها من الملك عبدالله التاني، ولحد دلوقتي رافعة فيها شعار كل ما تكبر تحلى يعني كل ما تكبر يزي جمالها وأناقتها ومع مرور السنين الكل بيقول إنها معملتش أي عمليات تجميل خالص.

خطوة صحيحة

أيوه هي فعلاً كده بس في استثناء وهو أن حصل بعض التعديلات البسيطة.. لو بصينا بصورتها أيام إعدادي وفي مرحلة الجامعة أيام الشباب هنلاقي إن الملكة في كل الأوقات عندها ملامح جميلة ومقبولة، والتعديلات تمت على تحسين أنفها وشفتيها، ودي كانت خطوة صحيحة وموفقة مية في المية من غير أي مبالغة، وده ذكاء لافت من الملكة، اللي عرفت إزاي تستعمل التجميل في دوره الصح.

والملكة رانيا، نشرت صور ليها وقت تخرجها وكانت بملامح طبيعية ناعمة، وهي بالمناسبة حصلت على درجة البكالوريوس في إدارة الأعمال وعلم النفس من الجامعة الأمريكية في القاهرة سنة 1991.. وبردوا صور زفافها من الملك عبدالله، ظهرت فيها وهي عروسة بجمال ناعم من غير عمليات تجميل، يعني تسريحة شعر بينت ملامحها الجميلة، ومع الوقت الأمومة زادتها جمال زي ما شوفناها مع ابنها البكري وهو لسه صغير الحسين بن عبدالله.. ودلوقتي الملكة رانيا اسمها بين أجمل ملكات العالم وأكترهم أناقة على الإطلاق.

سر الجمال

الملكة رانيا العبدالله مشهورة بأناقتها والسر هنلاقيه في البساطة وإتقان اختيار اللي بيناسبها من أزياء، وهي عامة بتفضل تعتمد على الألوان الزاهية وبتمزجها مع ألوان حيادية زي الأسود أو الأبيض، والملكة بتعشق الاعتماد على التنانير الواسعة وخاصة الموديلات اللي بتكون بقصة الـ A Line المعروفة .. وفي الزيارات أو المناسبات الرسمية بتمزج الأبيض والأسود “المونوكروم”، وجوازها من الملك عبدالله التاني، تم في 31 أغسطس سنة 1970، وكان حفل زفافها ملكي بالموكب الأحمر وبنفس التقاليد اللي اتزف بيها ابنها ولي العهد الأمير الحسين والملكة خلفت 4 أبناء هما:الأمير الحسين (ولي العهد).. الأميرة إيمان.. الأميرة سلمى.. الأمير هاشم.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى