آخر الأخبار

أمل حجازي تصدم جمهورها بتصريح غريب بعد الحجاب: «إغواء الشيطان!»

كشفت أمل حجازي، الفنانة اللبنانية المعتزلة، قصتها مع الحجاب عبر مجموعة “Surviving Hijab” على الفيس بوك، كما نشرت حجازي صورة لها  وعلقت عليها :”أنا عاوزة اتكلم عن تجربتي الخاصة طول عمري كنت قريبة من ربنا الحمدلله بس كان عندي صراع كبير جدا اني انا بعمل حاجة غلط”.

وأضافت أمل حجازي: “بس كان الشيطان دايما يزين لي الحياة ويقول هتسيبي الفن والشهرة، وكنت ارجع تاني وانجرف باغراءات الحياة المزيفة والتافهة وبعد فترة يرجعلي الصراع لحد ما جاه يوم عرفة قمت وصليت الفجر وبكيت ودعيت من قلبي”.

وتابعت: “أنا مادعيتش اني اتحجب لان الموضوع دا كان مرفوض عندي تماما وكنت دايما بتناقش في موضوع الححاب وما كنتش مقتنعة فيه انا طلبت من ربنا بخشوع يا رب اهديني قمت تاني يوم وكنت صايمة ،بالليل وانا بصلي العشا جاتني حالة ما جاتليش قبل كده”.

واستطردت: “ولقيت نفسي بجري وجبت ايشارب ولبستو ومن يوميها وانا في قمة السعادة اقسم بالله لو ادوني مال الدنيا ما كنتش فرحت كده والله العظيم اني دي الوقت في قمة السعادة والفخر وحجابي والتزامي هم سر سعادتي وعاوزة اقول لكل وحدة محتارة تتحجب ولا لاء هي مجرد ما فكرت كده يعني عندها الصراع ده وحتلتزم باذن الله”.

جدير بالذكر أن أمل حجازي اطلقت أنشودة دينية بعنوان «السلام عليك يا سيد الخلق» بالتعاون مع الفنان اللبناني حسام الصعبي، وذلك احتفالاً بالمولد النبوي الشريف

أحمد سالم

أحمد سالم، خريج كلية تجارة قسم محاسبة، بدرس حاليا فى المعهد العالى للسينما‎ اشتغلت في مواقع اون لاين كتير وبكتب مقالات بشكل محترف، بحب المزيكا والافلام والمسلسلات الاجنبي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى