فن و مشاهير

لن تصدق رد فعل زوج هبة السيسي على فستانها الجرئ في «القاهرة السينمائي»

تصدرت الفنانة هبة السيسي التريند خلال الساعات الماضية بعد إطلالتها في مهرجان القاهرة السينمائي بفستان مكشوف ومخالف لقرارات الفنان حسين فهمي رئيس المهرجان بالدريس كود وهجوم روّاد مواقع التواصل الاجتماعي عليها.

لن تصدق رد فعل زوج هبة السيسي على فستانها الجرئ في مهرجان القاهرة السينمائي

وعلّقت الفنانة هبة السيسي، على الانتقادات التي تعرضت لها بسبب فستانها الجريء في حفل افتتاح مهرجان القاهرة السينمائي في دورته الـ 44، مؤكدة أنها لم تسع أبدًا خلف الترند.

وقالت هبة السيسي نمت صحيت من النوم لقيتني طالعة تريند، ومصر كلها بتكلمني، وأنا مش بحب التريند خالص سواء كان عن حاجة كويسة أو وحشة ومش بحب أكون في الظهور.

علشان كده اخترت الفستان علشان مختلف، حاجة زي بتوع هوليوود وشكله حلو ومش هيكون حلو غير عليا وده مش غرور لكني بيليق عليا الحاجات المختلفة وبيكون شكلي فيها حلو.

وأضافت: لقيت الناس بتقول إني بتحدى حسين فهمي لكن اللي فاهمين في الفاشون بيقولوا أنه مختلف وبينافس عروض الأزياء العالمية وأنا مش بتحدى حد، وماكنش في دماغي أكون تريند، لكني لبست دريس عجبني وشبه فساتين الملكات في العصر الفرعوني وبيمثل الطابع الفرعوني.

واستكملت: لما اخترت الفستان جوزي قالي بلاش تلبسي صدر مفتوح لأنه بيضايق، والمصمم اختار لي الفستان كت وتحته هوت شورت فقلت له عاوزة فستان قصير، فأنا نيتي ألبس محتشم ولكن للأسف الإضاءة فاتحة جدًا مخلية البشرة كلها بلون، ومبينة أن الفستان شفاف لكنها الإضاءة لأن البطانة لون بشرتي.

مقالات أخرى قد تهمك:

«جابت ورا».. هبة السيسي تفاجئ الجميع بإطلالة صادمة بعد الفستان الشفاف

تصدرت التريند بتغير شكلها في «القاهرة السينمائي».. من هي هدى الإتربي؟

ياسمين شرف

ياسمين شرف حاصلة على بكالوريوس إعلام جامعة القاهرة تقدير جيد جدا .. أعمل صحفية بقسم التحقيقات في جريدة تحيا مصر ، أهوى كتابة الروايات والرسم .

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى