فن و مشاهير

علاء زينهم يكشف مفاجأة:” رفضت أشتغل مع إيناس الدغيدى لهذا السبب”

 

 

 

قال الفنان علاء زينهم انه بيحلم يعود مرة اخري لسواقة النقل تانى، قائلا” أنا بحب الشغل الحلال و بربى ولادى على كده”.

و أضاف زينهم خلال لقاءه مع الإعلامى دكتور عمرو الليثى ببرنامجه واحد من الناس على شاشة الحياة ، للاسف بيقيت معنديش وقت للسواقة.

 

و من الأعمال التى أحبها النوم فى العسل ، و الماء و الخضرة و الوجه الحسن ، و يتربى فى عزه ، وونوس ، و البرنس .

 

و تابع علاء زينهم ان الأستاذ رحمى كان بيقول لي “طول ما أنا عايش أنت معايا فى بوجى و طمطم، حتى بعد وفاته ابنه عمل بوجى و طماطم تانى و اخدني معاه”.

 

و عن خلافه مع الفنان سيد زيان اوضح، انا كان امثل فى مسرحية “العسكرى الاخضر” وكان هناك مشهد المفروض انه بيضربنى فيه بالقلم و انا رفضت ، وتحدث مع سيد زيان لو ضربتني هاضربك وبعدها رفضوا استمراري و قولت ليهم ده اخر يوم ليا معاكم.

 

كما تحدث عن موقف آخر واستاذ هانى لاشين فى مسلسل زعل منى لانى رفضت اضرب ابنى وانا مش بحب اضرب حد او اتضرب ، و احمد زاهر لم يضربنى فى مسلسل البرنس ، و محمد سامى الله يكرمه اخد لى شوطات من زوايا مختلفة اعطت احساس بالقلم و ستات فى الشارع كانت تقابلنى تقولى ازاى يضربك كده واحلفلهم ان ده تمثيل .

و تابع انه رفض دور متحرش مع المخرجة ايناس الدغيدى، واتناقشت معاها لمدة ساعة و نصف، وبالغت جدا فى الاجر علشان ترفض تاخدنى، ولما اتنقشت مع اولادى قالوا لى يا بابا اوعى تعمل الدور ده الناس بتقابلك فى الشارع هتقولك ايه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى